Nur Bornholm hat ein noch besseres Ergebnis.
Immerhin - so etwas kann man ja bei der nächsten Reiseplanung berücksichtigen
Für Leute, die Dänisch können und sich über eine Auffrischung freuen, ist hier der Originaltext von Radio-Als:
Færre hate crimes i Syd- og Sønderjylland
Syd- og Sønderjylland: Mens der på landsplan er sket en stigning i antallet af hate crimes, hvor folk bliver chikaneret, overfaldet eller truet på grund af race, hudfarve, tro eller seksuel orientering, så er der sket et fald her i det syddanske område skriver dr.dk/syd.
Der er i forvejen kun ganske få af disse racistiske eller politisk motiverede kriminelle handlinger i Syd- og Sønderjyllands Politikreds. Faktisk er det kun Bornholm, der har et lavere antal af de såkaldte hate crimes.
I 2009 har Politiets Efterretnings Tjeneste fundet seks sager i kategorien i det syd og sønderjyske, året før var der ti, viser en ny rapport.